Alweer de derde week mijn avontuur. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Kolk - WaarBenJij.nu Alweer de derde week mijn avontuur. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantal Kolk - WaarBenJij.nu

Alweer de derde week mijn avontuur.

Door: chantalvandekolk

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Zou ik een stukje Suriname meenemen naar het kikkerlandje? In die drie weken dat ik hier zit heb ik al zoveel moois gezien. Onvoorstelbaar hoe de wereld zo van elkaar kan verschillen, hoe elk land weer anders is. En ik weet zeker dat iedereen die dit leest, het minstens zo mooi zou vinden als ik.

Toch zet deze reis je wel even met de benen op de grond en word je met de neus op de feiten gedrukt. Hier wordt je als stagiaire gezien als een rijk persoon en heb je veel aanzien. Mensen kijken tegen je op, omdat je blank bent. Iets wat compleet bizar is, maar nog steeds hier een rol speelt. Ook de gemiddelde inkomens hier zijn bizar laag voor onze beleving. Het vreemde is dat wij hier als stagiaires tripjes maken die voor de ingezetenen te duur zijn. Vooral het echte binnenland in, doen weinig echte Surinamers. Zelfs een warme douche voelt nu als luxe.

Door deze indruk geniet ik nog meer van alles wat ik hier beleef, zie en doe. Dit weekend was ik in Groningen, bij mijn huisbaas. Het was een leuk en gezellig weekend. We hebben een bus genomen, die je eigenlijk afzetten waar je moet zijn. Een klein busje dat bomvol zat, waarbij de deur open staat onder het rijden. Genietend van de zon in de tuin gewerkt, gegeten en spelletjes gedaan.

Het weekend ging dan ook snel voorbij. Daarna was het weer een werkweek. Wat betekent vroeg opstaan! Gelukkig zijn de dagen snel om en is het enorm gezellig op het kantoor. Voel mij er echt helemaal thuis en op mijn gemak.

Woensdag ben ik wezen sporten in de sportschool hier een straat verder. Dat was wel weer lekker na al dat zonnen en werken. En er is een squash en bowlingbaan. Daarnaast wordt er ook kickboksen gegeven. Dus morgen, woensdag, ga ik daar een proefles mee doen! Eens kijken hoe het hier is.

Toen de week bijna om was kreeg ik donderdag een uitnodiging om mee te gaan naar een film! Een heerlijke drama film over een moeder en dochter relatie. Daarna heerlijke verse broodje bakpao gegeten met chinese thee. De avondwordt elke vierde donderdag van de maand georganiseerd in het cultuurcentrum. Het zijn allemaal Amerikaanse films die door Amerika georganiseerd worden. Om de band tussen de landen te verstevigen. De film is hierdoor ook gratis en je kan drinken pakken wat je wilt. Daarnaast was de film ook super mooi.

Vrijdag avond begon het weekend supergoed: tripje naar de Republiek. Ongeveer een uurtje rijden. Daar hebben we vooral heel lekker gezwommen in de kreek met cola water. Het water is hier in de kreken de kleur van cola. Het lijkt vies water, maar dat is het absoluut niet. Het is helend door de bladeren/kruiden die er in komen aan het begin van de kreek. Een mini kuuroord dus. Daarnaast was het enorm gezellig en hebben we een beetje van de omgeving genoten.
We hadden zelfs twee hondjes, puppy's, die bij ons bleven. Logisch, een paradijs voor die straathondjes als je ze brood geeft en wat water. En bananenchips. Dat is trouwens echt een uitkomt: chips van bananen. Heerlijk! Ik zal snel eens een foto ervan maken.

Tot zover mijn belevingen hier in dit land. Ik merk juist nu dat ik ontzettend blij ben dat ik dit avontuur ben aangegaan en ook met alle lieve mensen om mij heen. Bedankt voor jullie berichtjes en steun.

Habon lieve mensen.

  • 02 April 2014 - 07:57

    Paps En Mams:

    Hey dochtertje,

    Alweer een leuk stukje over jouw ervaringen. Natuurlijk horen wij telkens wel via Skype hoe het met je gaat, maar deze stukjes zijn ook erg leuk om te lezen en bevestigen onze indruk dat je het reuze naar je zin hebt.

    Studie en stage is een ding, maar genieten is zeker zo belangrijk. Dus blijf genieten met volle teugen.
    Groeten van ons allemaal, iedereen leeft heel erg met je mee.

    Tot Skype,

    Paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 1360
Totaal aantal bezoekers 5215

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 25 Augustus 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: